Van Australie naar Azie

Van Thailand naar Laos

Lieve allemaal,

Inmiddels ben ik alweer een maand in Azie, en ik vind het super!

In Chang mai moest ik er nog even inkomen, na een luxe relaxte vakantie op het eiland Koh Chang stond ik ineens weer alleen in een vreemde stad. Omdat iedereenhet thaise nieuwjaar vierde washet lastig om met mensen in contact te komenDe eerste nacht werd ik al snel lastig gevallen door muggen, malaria komt voor in noord thailand en ondanks ik malaria pillen bij me heb durfde ik ze nog niet te slikken i.v.m de bijwerkingen die vrij heftig kunnen zijn. Ik had een spray waarmee ik ze redelijk mee op afstand kon houden.Maar die nacht ging de gedachte even door mij heen, wil ik dit wel?, ik kan ook gewoon nu naar huis gegaan. De volgende dag kon ik me deze gedachten al niet meer voorstellen. Ik heb een waterpistool gekocht en ben mee gaan doen met de gekte. Iedereen stond namelijk op straat elkaar nat te gooien, en te spuiten, klein of oud thais of toerist het maakte niet uit, droog bleef je niet. Na 3 dagen had ik het gezien in Chang mai maar i.v.m met het water festival ging er geen bus eerder dan 16 april dit betekende dat ik nog 3 dagen in Chang mai door moest brengen. Ik heb een jungle flight gedaan om de stad uit te vluchten en weg te zijnvan al dat water, het was die dag heel slecht weer, het regende erg hard en het onweerde. Anyway;nu werd ik als nog nat!Toen we boven in de bergen waren en in gordels werden gehesen hoopte ik dat het niet door gingi.v.m het weer maar helaas het ging gewoon door. Het was hoog heel hoog en we liepen over gammele houten bruggen en gingen hangend aan een kabelbaan van de ene naar de andere boom. Pas bij de tiende begon ik het minder eng te vinden en durfde ik hangend met m,n armen los.

De 16e vertrok ik eindelijk richting Laos, dit was een reis van drie dagen. Eerst 7 uur met de bus, de volgende dag 7 uur op een boot zonder bank of stoellen nee iedereen moest op de grond. Achteraf viel het mee want je kon lang uit liggen. We vaarden over een rivier en zagen onderweg kleine dorpjes wat niet meer was dan hier en daar een hutje. de mensen en kinderen die langs de kant stonden zwaaiden meestal naar ons. Het voelde vreemd om langs mensente varen die in de bossenleven met niksen wij met onze ipod op foto's van ze maakten zo'n wereld van verschil. De derde en tevens de laatste dag op de boot was lang, de boot was nog ouder en over vol, ik had geen zit plaats en heb op de reling de 7 uur lange reis doorgebracht. S'avonds kwamen we aan in Loang prabang vooraf gaande aan een lange visa procedure. eindeloos moesten we gegevens invullen, pasfoto's en paspoorten inleveren. In Loang prabang (noord Laos) verbleven we in een hostel. Tijdens de reis had ik wat mensen ontmoet waar ik de rest van de dagen en nu nog mee optrek. We zijn 3 dagen in Loang Prabang gebleven. We hebben watervallen bezocht, Nachtmarkt en wat tempels bekenen. Ik vond Loang Prabang erg leuk een heel sfeervolle plaats met gezellige eettentjes en barretjes. Het Hostel waar we sliepen was erg basic, zo had ik ze nog niet gezien. mijn bed was met een paar planken in elkaar geknutseld en boven mij hing een ventilator die aan het geluid en de manier waarop hij rond draaide elk moment naar beneden kon storten. Gelukkig is dit niet gebeurd!

Ik ben met Roy (NL)Kathy (duits) 20 april met de bus vanuit Loang Prabang naar Vang vieng gegaan, dit was weer een hele ervring. We vertokken om 17:00 uur en zaten in een bus met alleen maar Locals, de reis ging in een slingerweg door de bergen. Om 2 uur s'nachts kwamen we aan in Vang vieng en we waren de enige die er hier uitmoesten. Daar stonden we met onze backpack in de middle of nowere in het donker. Geen idee waar we heen moesten. We vonden al snel iets wat op een centrum leek en kwamen bij een guesthouse aan waar iemand op de grond in een muscieten tent wakker werd van ons. En daar hadden we voor die nacht een kamer.We zijn 2 nachten In Vang Vieng gebleven, de tweede dag zijn we gaan tubben dit is een van de grootste toeristishe atrakties onder de backpackers. Het komt erop neer dat je in een opblaas band over een rivier gaat en tussen door stopt bij verschillende barretjes veel drinkt en feest. De manier waarop je vanuit de rivier d.m.v. een fles aan een touw de kant op werd getrokken was erg lachwekkend. Vang Vieng was een klein stadje waar je de mensen die je op de boot of tijdens tubben had ontmoet steeds weer tegen kwam. Er waren veel relaxte eettentjes waar overal tv's hingen waar je series van Friends kon kijken. De derde dag hebben we een scooter gehuurd, dit vond ik geweldig want we reden door dorpjes waar je goed kon zien hoe de mensen leefden. Ik zag mensen die zichzelf stonden te wassen in een rivier. koeien, kippen en varkens liepen over de onverharde zandweg en houten karren volgeladen met bamboo en daar dan boven op weer mensen en kinderen. We zijn bij een cave gestopt en konden naar binnen onder begeleidng van een gids. Ik had geen idee wat ik mij hier bij voor moest stellen maar we zijn achter de gids aan gelopen. Je kreeg een zaklamp voor op je hoofd en al snel moesten we kruipend over de vloer in het donker en het kon allemaal maar net. zo smal en krap was het. Een hele ervaring maar zal dit niet snel meer doen.

Na drie dagen zijn Kathy en ik naar Hanoi gevlogen (Vietnam) en hebben we afscheid van Roy genomen hij ging naar Bali. De vlucht was anderhalf uur en toen we in de taxi naar het Hostel werden gebracht met nog zo'n 12 backpackers keken we onze ogen uit! De wegen waren vol met toeterende scooters waar hele families opzaten, hier is Bangkok niets bij vergeleken. Vietnam verscheeld het meest met de 4 Thailand/Laos en Cambodja. De bevolking is minder vriendelijk wat ik tot nu heb ervaring. Ze dringen overal voor en duuwen je gewoon aan de kant als je ergens in de rij staat. Morgen gaan we een 2 daagse boodtocht doen naar Halong Bay een eiland noordelijk van Hanoi. Daarna gaan we richting zuiden met een groep van 12 waarvan Kathy 2 mensen kent van thuis.

Reacties

Reacties

eviewitjes@hotmail.com

geweldig Kim,wat een leuke verhalen ,ben benieuwd op het vervolg ,wij hebben hier pasen ,merk je daar ook iets van ,nog heel veel plezier en geniet ervan ,lieve groet van Evie

Lidy

Hoi lieverd....Doet me denken aan de Peking Expres serie ...was op TV !! Je hebt het weer gered, om je avontuur voort te zetten. Wat fijn dat je leuke reis genoten hebt!! Gisteren dacht ik he!! nog maar 5 weekjes...en dan zit het er op. Take good care!!
Love you . XXXXX

Johanna

Hoi! Misschien een hele rare vraag, maar zou ik jou wat vragen mogen stellen over Taipei? -> rj.terpstra@knid.nl
Groetjes, Johanna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!