Van Australie naar Azie

Roadtrip Sydney Cairns!

Lieve allemaal!

Hier dan na lange tijd weer eens een reisverhaal, dus reismee en enjoy...

Roadtrip Sydney-Cairns 26-08 t/m 5-09

Chiara de Italiaanse waar ik mee heb samengewoond in mijn vorige huis hier in Sydney wilde rond haar verjaardag op een trip. Ze had een advertentie op Gumtree (Australische marktplaats) gezien waar twee Australische jongens opzoek waren naar backpackers die mee wilden reizen van Sydney naar Cairns. Chiara vroeg of ik mee ging en zo hebben we gereageerd. Ik heb vrij gekregen voor tien dagen bij Frederieke en Madeleine. In het begin vond ik het wat vreemd dat 2 Australische vrienden wilden reizen langs de oostkust met twee totaal vreemden backpackers. We hebben afgesproken om mee te gaan zonder dat we de jongens hadden gezien. Voor we bij deze jongens in de auto zouden stappen leek het me wel zo handig om nog even een ontmoeting in te plannen. Chiara vierde haar verjaardag bij mij thuis dus dit was een goed momenten om ze uit te nodigen.

Na deze avond had zowel Chiara als ik een goede indruk van de jongens gekregen en leek het ons prima gasten om mee te reizen. Ook wij waren blijkbaar goedgekeurd. Donderdag ochtend heeft Daniel 1 van de jongens ons opgehaald, Chris de andere jongen kwam drie dagen later aan in de Goldcoast i.v.m met een voetbalwedstrijd die hij nog moest spelen, hij is naar Surfers Paradise gevlogen.

26-08-10 om 7:00 uur stonden Chiara en ik klaar langs de weg met ons koffertje, toen sms’te Daniel dat hij later was hmm als de trip maar door gaat dachten we want we hadden er zo veel zin in. gelukkig hadden we nog wel even tijd om koffie te halen, alles is hier zo,n beetje take away! Gelukkig 7:20 kwam Daniel aan rijden. We reden in een grote nieuwe huurauto een luxe dus na de rammel camper waar ik de vorige trip in gereden heb. De eerste stop was Port Macquarie daar hebben we geluncht aan het water vervolgens een korte stop bij de bigbanana, een toeristen trekker maar wat niet meer is dan een grote banaan en wat kinderatractie's Toch maar even een foto.

S’avonds kwamen we aan in Byron Bay. Ik ben daar twee weken met Becky geweest begin April en er kwamen weer veel leuke herinneringen naar boven.

Onderweg, grens NSW/Queensland.

Na het inchecken ( Nomad Backpackers) spullen op de kamer gezet en zijn we wat gaan eten. Na het eten hebben we buiten gezeten met wat andere backpackers. De volgende dag hebben we uitgebrakt op het strand en zijn we wat door het centrum gaan lopen, de volgende dag zijn we door gereden naar Surfers Paradise.

Onderweg even gestopt, voor wat foto's.

Hier kwamen we in de middag aan en zijn meteen na aankomst naar het strand gegaan. Wat opvallend was is dat het elke dag warmer werd omdat we steeds meer richting noorden reden, in Cairns is het bijna het hele jaar door zomer. Eind van de middag is Daniel, Chris van het vliegveld gaan halen en zijn Chiara en ik ons gaan optutten want s’avonds gingen met een pubtour mee. Vanaf het hostel vertrek je dan met andere backpackers en wordt je met een bus naar de eerste bar gebracht vanuit daar ga je naar andere bars.

S,nachts hebben we lang moeten wachten op een taxi. Australië is trouwens echt een taxi land, het is veel goedkoper dan in Nederland en omdat de afstanden groter zijn reis je veel met een taxie als je gaat stappen of van het stappen weer naar huis gaat. Er was in Surfers maar een plek waar je een taxi kon krijgen en daar stond een hele lange rij met mensen die op taxi stonden te wachten. Eenmaal in de taxi wisten we de naam van het hostel niet meer dus het was voor de taxi chauffeur nog even zoeken. Die nacht was erg koud en hebben Chiara en ik weinig geslapen omdat het zo koud was. De volgende ochtend zijn we weer in de auto gestapt richting Australie Zoo, bekend om Steve Irwin.

Hier hebben we de middag rond gelopen. Er waren veel Australische dieren en show,s.

Eind van de middag zijn we richting Brisbane gereden waar ik precies 5 maanden geleden was aangekomen met het vliegtuig en aan het begin stond van deze reis. We zijn wat gaan eten en hebben het niet heel laat gemaakt omdat we de volgende ochtend vroeg verder gingen rijden. Vandaag hebben we de hele dag in de auto gezeten en zijn we s, avonds aangekomen in Rockhamton waar we hebben overnacht in een motel. Van rockhamton zijn we naar Airlebeach gereden waar we eind van de middag aankwamen.

Na het inchecken zijn we naar een reisbureau gegaan daar hebben we een trip naar de whitsunday’s geboekt voor de volgende dag, jeeeeeh. Magnums, het backpackersresort waar we verbleven was erg leuk aan de kust met s’avonds live muziek en een restaurant/bar we hebben daar de avond doorgebracht en leuke mensen ontmoet. Wat mij daar opviel was dat er tafels waren waar je niet mocht eten omdat er gerookt werd, die Australische regels zijn toch wel heel anders dan in Nederland en moet ik toch nog steeds aan wennen. De volgende ochtend vroeg naar de whitsunday’s hier had ik erg naar uitgekeken want het schijnt er erg mooi te zijn. De verhalen die ik er over heb gehoord en plaatjes die ik had gezien waren precies zoals het was, nee het was nog mooier!. We zijn er met een raftingboot naar toe gegaan met een leuke groep mensen. Tijdens de tour stopten we op verschillende eilandjes om te snorkelen en te zwemmen. Het was er zo mooi dat ik twijfelde of ik nou aan het dromen was of werkelijk daar stond. Ik wilde m,n telefoon pakken en mensen in Nederland gaan bellen om te zeggen hoe mooi het er was.

Hier zijn we op de boot aan het wachten, Daniel was een beetje brak als dat maar goed gaat op de boot...

In de boot.

De boot.

Wauw!

Na een paar uur kwamen we aan in Cairns dit was onze eind bestemming, we zijn uit eten gegaan om te vieren dat we aangekomen waren in Cairns!

De klimaat is daar erg tropisch (humid), benauwd en plakkerig. Het strand van Cairns viel mij tegen maarja er kan geen strand tegen de Whitsunday’s op. Zondag vloog ik weer terug naar Sydney, Chiara had er nog een weekje Bali aangeplakt en de jongens vlogen met een andere vliegmaatschappij. Ik had verwacht dat het een uurtje of anderhalf vliegen zou zijn het was tenslotte toch gewoon een binnenlandse vlucht maar het was een vlucht van drie uur. Toen ik s, avonds in Sydney aankwam voelde ik meteen de veel frissere temperatuur, de zomer is hier duidelijk nog niet begonnen, helaas! Lente is het wel, dus de winter zoals ze het hier noemen, is hier al weer voorbij Maar ik had toch de afgelopen tien dagen heel lekker weer gehad dus ik kan er weer even tegen aan.

Onze kamer in Cairns (Hostel Gilligans)

Leuke boom in Cairns.

Aan de kust, Ciarns.

Ik kijk terug op een hele leuke trip, we hebben veel gelachen weinig geslapen en veel gefeest!

Lieve mensen ik wil nogmaals zeggen dat ik het super vind dat er zoveel mensen zijn die mij volgen! Thanks voor al jullie lieve woorden!

Tot snel met nog meer foto’s en verhalen!

Kus Kim

Reacties

Reacties

shimora

schattie!!!!!!!!!!!!!!

heel erg leuk weer 'n verhaal te lezen!!! genieten!!!
ben heel erg blij dat je zulke leuke dingen doet en ben super trots op mijn vriendinnetje!!! dat je dit zo allemaal onderneemt joh geweldig!!!

luv ya girl dikke knuffff

Lidy

Hej lieve schat...we zitten samen op facebook,we skypen!!!! En dan ook weer zo,n mooi reisverslag te lezen,is echt genieten.We reizen in gedachten met je mee,ook al ben je ver weg>>>>maar ook vaak heel dichtbij.!!!
Take good care.... love you.

Johanna=Joke

Lieve Kim, wat een leuke story. en wat een mooie plaatjes. Goed idee van Chiara om haar verjaardag zo te vieren. Ik heb bijna herfstvakantie, dan ga ik met Jonas 4 dagen naar Rome, klinkt ook goed?!
Veel liefs voor jou.

Maria Braam

Hoi Kim,

Eindelijk een keer een reactie van mij. Ik volg je trouw en elke keer komt er niet van om te reageren. Nu dus wel. Ik zit nog steeds bij de Hera en het bevalt mij nog steeds goed. De groep is sinds een lange tijd weer goed vol en het is flink aanpoten. De nieuwe collega's zijn ook oke. De werkwijze op de creche is wel wat veranderd maar alles ten behoeve van de kinderen. De hoge tafels en stoelen hebben wij ook al een tijd in gebruik en ik moet zeggen dat het een verademing is.
Mor en ik hebben het nog wel eens over jou. Wij vinden het super wat je allemaal in Australie doet. We zeggen wel eens: die Kim toch, ze doet het toch maar!!!
Ga je nog naar Thailand of zijn de plannen veranderd? Als het mee zit ga ik aankomende zomer ook naar Thailand.
Ik neem aan dat je in maart weer terug komt naar Nederland of blijf je daar maar.
Kim, nog heel veel plezier daar en wie weet tot ziens

'n lieve groet van Maria

anton

Dag Kim,
Je blijft boeien als je schrijft en ook al reageer ik niet zo vaak...ik lees je graag.
Leuke dingen maak je mee en je zorgt goed voor je zelf!
Stoer...!
Hier is het rustig.Genoten van Lunasu en Gilles en hun ouders.
Ook Margot is grootmoeder geworden (dus ik een beetje grootvader/dubbel)
Onze Alaisha is ook nog steeds bij ons (Margot) en wordt al een hele dame van 20 maanden.
Jonathan (13) vindt haar "Zo lief dat ze voor altijd moet blijven" en is echt haar grote broer.
Feest dus.
Nou een dikke zoen van ons en veel plezier.
We zien je volgende verslag reikhalzend tegemoet.
Liefs Margot/kids en anton

Bea

Hé Kim wat een belevenissen! Leuk zoals je zo'n break even beschrijft. Ik vraag me af wat is er nu van Daniël en Chris geworden, zie je ze nog? Zo'n reis met elkaar moet toch een band scheppen. Of juist niet!!!
Ik hoor het graag nog eens van je, verder blijven we met zekere regelmaat jouw site opzoeken.
Inmiddels is een collega van mij naar Malawi en één naar Maleisie, dus steeds wat te lezen. Die jeugd toch!!

Hartelijke groeten van Herman en mij

Lidy

Hoi lieverd weer een mooie foto....jij in de branding met je surfboard!!! We genieten zo met je mee, met al je avonturen.Jullie trip naar dit mooie gebied was zeker een groot succes!!!!.Wij hebben ook een avontuurtje vandaag,met de huifkar door de Montferlandse bossen met de hele familie. En daarna Stampottenbuffet, loopt je het water al in je mond!!!Dat kennen ze natuurlijk niet in Aussi[ alhoewel].De zon schijnt en het is nu een graad of 8, maar we zitten overdekt, en er zit verwarming in!!.Dus maak je geen zorgen hahaha. Janny blijft deze week nog bij ons, Maxence lijkt echt veel op Maeva...de zelfde mooie bruine ogen.Zij gaan dinsdag weer naar France, we skypen morgen okê!!! Hele dikke knuffel en kusssssssss Mams.

shimpy

lieve schat

leuk leuk leuk weer nieuwe foto's...!!! heerlijk om je zo te zien genieten!!!
zag je met 'n pizza aan de kant vd weg d8 ineens aan onze leuke stap nachtjes en daarna naar carlos!!!

miss you dikke kusssss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!