Van Australie naar Azie

Verhuisd, finale WK en bedbugs 18-07-10

Verhuisd, finale WK en bedbugs 18-07-10

Daar ben ik weer, het is al weer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen, dit komt door dat ik verhuisd ben en niet veel gebruik kon maken van het internet. Ik ben weer een aantal ervaringen rijker. Zo weet ik nu alles van bedbugs helaas. Ik woon nu op een andere locatie met weer nieuwe huisgenoten. En heb ik de finale van het wk kunnen kijken met nog zo’n duizend andere Nederlanders. Op een zaterdag middag ben ik verhuisd, niet met een verhuiswagen maar per winkelwagen. In deze korte tijd dat is hier nu woon heb ik aardig wat spul verzamelt dus alleen mijn backpack was niet genoeg meer om mijn spullen te verplaatsten. Maar goed, ik ben dus verhuisd naar George ST. tegen over CS en midden in het centrum. Super plek, schoon, warm (vorige huis was erg koud)en gezellige huisgenoten. Becky is vorige week naar NZ vertrokken, we hebben een leuk afscheid gehad maar toch wel vreemd dat we elkaar nu niet meer zien, we hebben samen veel gereisd en mee gemaakt.

Afscheidsfeestje Becky

Chiara is er gelukkig nog en Sophie ook maar ze wonen allebei niet bij mij. Chiara woont hier vlakbij en sophie in Bondi zo’n 20 min hier vandaan. Sophie hebben Becky en ik in surfers paradise ontmoet en we hebben hier weer contract met elkaar gezocht. We zien elkaar veel in het weekend om te stappen/ shoppen en te kletsen. Door Chiara ben ik aan deze flat gekomen, het was de planning dat we hier met z,n tweeën zouden gaan wonen. Maar chiara twijfelde erg omdat haar tas hier is gestolen tijdens een feestje, ik ben hier uiteindelijk alleen ingetrokken. Ik vond de plek goed en spullen kunnen overal gestolen worden. Ik wilde heel graag weg uit m,n vorige huis omdat het wonen daar niet comfortabel meer was, het was er koud en vies. Niemand waste zijn gebruikte spullen af dus koken was er niet te doen, dan moest je eerste en vaat van 3 weken af gaan wassen. We zien elkaar vaak en ik moet altijd erg om haar lachen. Ik woon nu in een flat, Shepherd St was een eengezinswoning. Ik woon op de 6e etage met nog 8 huisgenoten. 2 Italianen 1 Spanjaard 1 turk en 1 Engelse zeer multiculti dus. We hebben veel lol en er wordt heerlijk gekookt de hele dag en avond door, dit is echt een nadeel want ik heb al weer trek als ik net m,n eten op heb door de volgende lucht die voor bij komt. Het meisje waar ik mee op de kamer slaapt komt uit Engeland, in het begin wist ik niet goed wat ik van haar moest denken, stil, rommelig en kwam dronken thuis in de nacht. Nu kan ik het goed met haar vinden en kletsten we veel. Na de eerste week dat ik hier was vroeg ze mij of ik ook last had van bedbugs en ze liet mij haar uitslag zien. Ik had nog nooit van bedbugs gehoord en had ook nergens last van. Nog geen dag later zat ook ik onder de uitslag en zijn we de matrassen gaan bekijken, shocking!!, de beestjes liepen over de matrassen. Oke actie dus! ik heb die avond na m,n werk drie flessen gif gekocht die je in het midden van de kamer zet en die uit zichzelf gaat spuiten je moet dus alles dicht doen en niet in de kamer komen voor 2 uur. Omdat we dit s, avonds deden kon ik niet voor 01:00 naar bed. Balen als je de volgende dag om 06:00 weer op moet. Maar goed eerste spuitbus had niet geholpen na 3 bussen leefden de beestjes nog. Ongelofelijk. Volgende dag een bedrijf ingeschakeld, een man heeft alleen onze kamer gedaan omdat de jongens in de andere slaapkamer er geen last van hadden. Ook deze reinigingsactie heeft niet geholpen. Ik heb nachten wakker gelegen van de jeuk en zat er door heen! Van de week is er weer iemand geweest hij heeft de hele flat gedaan en nu zijn ze als het goed is verdwenen! Ik heb mezelf voor genomen dat als ze weer terug komen ik weer ga verhuizen. Toen was de Finale vorige week, ik had kaartjes van Madeleine gekregen voor het Holland house, een discotheek bij Darling Harbor waar de finale werd uitgezonden in verschillend zalen, het was vol Nederlanders en je kon er kroketten, frikadellen en bitterballen krijgen en er was een Nederlandse band.

Een lekker broodje krokket

Het was echt een super avond en ik voelde me even thuis. Ook waardeer je dan ineens toch dat kleine landje! Ik was er met Lauran, ik ken hem via Becky, ze was een collega van hem. Het was een geweldige avond met al die Nederlanders alleen erg jammer van de slechte afloop. Lauran en ik liepen om 07:30 naar huis na de finale om daarna rechtstreeks naar het werk te gaan. Even douchen en toen naar de bus. Toen ik bijna bij de bus halte aan kwam zo’n 15 min lopen kwam ik erachter dat mijn portemonnee nog in mijn andere tas zat. Shit Shit!!! Dus in een sprint terug naar huis, zonder slaap ik kwam kapot aan bij Madeleine. Die avond dus heel vroeg naar bed gegaan.

Voor de mensen die mij iets willen sturen is hier mijn adres:

849 george st,
unit 036,
postcode: 2000 Sydney NSW

Nou lieve mensen, ik hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn van de zomer in NL, en de oranje teleurstelling al wat is verdwenen. Ik wordt er hier nog bijna dagelijks aan herinnerd als ik mensen ontmoet en die vragen waar ik waarvan kom of als ik ergens mijn paspoort laat zien. En niemand is het met mij eens dat de scheidsrechter partijdig was! Maar oke volgende keer beter.

-Trudy, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Veel werkplezier en als ik terug ben, kom ik snel bij je langs J

-Piet en Ingrid, dank voor jullie berichtje, inderdaad was het erg leuk geweest als we samen hadden kunnen juichen, wat hadden jullie er een leuk feest van gemaakt, zag ik op de foto die Lidy had gemaild. Je zit in een nieuwe band, leuk ik ben benieuwd.

-Mirjam, Heel erg GEFELICITEERD met je 2ekleinkind, geweldig! Ik kan niet wachten haar in het echt te zien.

Tot de volgende Kim in Sydney story!

:iefs x Kim

Reacties

Reacties

mim

Bedbug.... brrrrrrr; weer's wat anders dan een milleniumbug! H H H!
Zeg Kim, je begint nu al Engelse zinsconstructies in je Nederlands te gebruiken! Zoooo grappig! Zo hoor ik bij Dieuw ook steeds Duitse uitdrukkingen die ze in het Nederlands vertaalt!
Gilles is geweldig en lief en Lunasu een engeltje!
Je kent haar niet terug volgend jaar als je terugkomt!
xxx

Kim

Milleniumbug??
Ik ken Lu nu al niet meer terug op de foto's :)
Geef ze een dikke kus van mij

Janny

Hi lieve schat.....ja wat een gedoe met de "punaises" worden ze in het frans genoemd ! ! ! We hebben in Lille ook op 't Miterrand plein, achter Euralille op groot scherm naar de finale gekeken waren ook aardig wat groepjes Nederlanders Sander en FX ook in 't oranje of course...we baalden wel.....zijn na de eerste goal weg gegaan zo disappointed waren we...wat leuk voor jou dat Holland house ....we waren tijdens de eerste helft in de "Australian Bar" in Lille was te warm daar binnen
daarna in 't openlucht waar duizenden mensen waren je kon de groepjes oranje goed zien...afin c'est la vie....
Hoop dat het met de "punaises" afgelopen zal zijn had zo'n medeleven met je Liedje vertelde het....nou poppie heel veel liefs van ons allemaal en Maxence groeit goed hij kruipt zo lekker rond nu......gros bisous à bientôt ma chérie ....

kim

Bonjour ma chèrie , comment sont les choses à Lille?
Wat leuk dat jullie de finale in het oranje hebben gekeken. Ook wij zijn niet lang na het doelpunt gegaan. Leuk dat Maxance al zo lekker rond kruipt. Heb je al een webcam en microfoon dan kunnen we een keer naar elkaar zwaaien leuk als FX en Sander en de kids bij jou zijn :) dikke kus voor iedereen.

Janny

c'est bien ma chérie "comment sont les choses à Lille" ah ha......heb nog steeds niet web en micro...Sander is net verhuisd hebben samen met Marina een huis gekocht dus heeft weinig tijd voor mij maar hoop na de vakanties als ze op een zondag allemaal bij me zullen zijn....ze komen voor die tijd niet allemaal meer bij me hebben allemaal drukke banen en bereiden de vakanties voor.....FX en gezinnetje gaan 1 maand naar hun vakantiehuis in Portugal enz enz....je pense beaucoup à toi ma chérie! ! ! ! ! gros gros bisous

Lidy en Jan

Hoi Lieverd........Wat heb je weer een bedstory getikt[kleine woordspeling].Die bugs...dat moet heel vervelend zijn geweest,je had het al verteld op skype.
Je ontmoet van alles!!!!!Gekke mensen,leuke mensen>>>>>en heeele akelige beestjes.Hopelijk blijven ze nu weg.Ga je deze week al bij Madeleine logeren?
Hier alles okê..Dikke knuffel Mams.

shimora

LIEVE schat!!!!!

OH OH OH BEESTJES in je bed ik zou er ook helemaal doorheen zitten....!!! maar beter dat ze nu weg zijn joh goed geregeld! Verbaasd me dat jij je stoort aan dat mensen hun zooi niet opruimen ;-).

Wel echt heel leuk dat je de wedstrijd met allemaal ned heb kunnen zien.. ook gek eigenlijk ben je zoooooooo ver weg en er zijn best heel veel ned daar...!

zag net pas je krabbel dus kon helaas niet online zijn.
Schat ik mis je heel erg maar de tijd vliegt best voorbij hoop dat dat bij jou ook zo is... hopelijk blijft het zo leuk als dat je tot nu toe heb gehad!!! en hoop dat we echt snel kunnen online daten!!!

luv ya girl dikke knuffel vanuuit ARNHEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingrid en piet

Hallo Kim, wil je tussendoor nog even laten weten, dat ik weer zo gek ben geweest mij voor een auditie in te schrijven, en wel voor "The Voice", een zangwedstrijd voor mensen die al wat langer met zingen bezig zijn, dus hier heb ik gewoon als mijzelf auditie gedaan, ik hoor nu binnen 1 week of ik door ben naar de volgende ronde. en gisteren heb ik auditie gedaan voor "My name is...." weer een soort soundmixshow, dus hier heb ik Turn back time van Cher gezongen. dit was de tweede auditieronde, en ben nu door naar de halve finale ! gisteravond was ik zingend in beeld bij RTL Boulevard ! het moet toch niet gekker worden he ?!
Ik houd je op de hoogte. Tot "hoors" lieve kim xx

Kim

Hai Ingrid, oh wouw! leuk zeg, ik ben heel benieuwd.
Ik ga het kijken op uitzending gemist online ;)
Heel veel succes! and let me know..
Kus.

mim

Kimmie! Hoe is het met je bedgenoten? Zijn ze weggebleven na de laatste verdeldingskuur?
xxx

Floor

He Kim,

Leuk om je verhaal weer te lezen! Fijn dat je het nog zo naar je zin hebt!
Wij zijn donderdag terug gekomen uit Italie. Hebben drie heerlijke weken gehad! Nu weer hard aan het werk..
Mies vertelde me al over die beestjes, bah...niet fijn. Hoop dat je er nu echt vanaf bent!

Enjoy!

Liefs

Kim

Whaaa de bedbugs waren weg voor zo,n drie weken maar nu weer terug :( ik ben de enige die onder de uitslag zit dus ze vinden me lekker ;) maar wellicht ook allergisch..
Fijn dat jullie het lekker hebben gehad in italie, ik kijk ook uit naar mijn vakantie naar Queensland.
Dikke kus

mIm

Jaaa we hebben Ingrid gezien; ze deed het geweldig maar jammergenoeg niet met het gewenste resultaat :(
Nu zitten we de komende weken dus klaar voor The Voice of Holland... ben benieuwd! Succes, Ingrid en gooooooooo
Kimmie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!