Van Australie naar Azie

Autumn, sporten, shoppen en Friday night in Sydney

Autumn in Sydney De herfst is nu echt begonnen in Sydney, het is koud en nat. Vooral de ochtenden en avonden zijn fris, als overdag de zon schijnt is het nog zeer aangenaam, Maar vandaag is dit niet het geval, de regen komt met bakken uit de lucht. De slippers zijn vervangen door sneakers en Uggs, de bikini’s en de zonnebrand kunnen de kast in! En aangezien de huizen in Sydney niet voorzien zijn van centrale verwarming, is het ook binnen niet echt lekker maar de oven en gaskacheltjes staan aan. Ik kan niet wachten tot het weer zomer is!

Sporten We zijn begonnen met wat beweging, je loopt hier dagelijks kilometers, dus genoeg beweging zul je denken. Maar aangezien je hier ook overal kunt eten, eten kunt kopen en ziet liggen. Is het moeilijk om het te weerstaan, ik kan hier de hele dag eten. Mijn favorieten zijn Banana bread (bananencake) erg dik makend! En de carrot cake. De Caramel Machiato van Starbucks kan ik niet weerstaan als ik er voorbij loop en dat is nog al vaak want op elke hoek van de straat zit er een. Kilo’s vliegen eraan… Dus we zijn wezen zwemmen, hardlopen, en naar een sportfestival geweest. Hier kwamen we toevallig toen we naar het park liepen om hard te lopen. Van hardlopen was niks meer gekomen maar we hebben zeker gesport! Een hoelahoep workshop, gesurft op een bewegende plank met luchtkussen. Dit was erg moeilijk, het zag er simpel uit en in het begin ging het goed, ik riep “wow this is cool, where are the waves?” En toen viel ik er heel hard van af…Haha. Ook hebben we aan een Bollywood dans workshop mee gedaan. Toen we het festival verlieten kregen we allemaal gratis producten zoals, mascara,haarcrèmes, whitening tandpasta. We waren helemaal blij.

Shoppen! Omdat we veelal zomerkleding hebben werd het dus tijd om te shoppen. We hebben het Broadway shopping centre ontdekt, een winkel centrum hier heel vlakbij, Het is zo’n 5 etages groot. Dus winkels genoeg om je in uit te leven. Nou dat hebben we gedaan. We zijn begonnen in een winkel waar ze massage stoelen verkopen en die je dus kunt uit proberen. Na 4 stoelen zijn we verder gegaan. Toen pedicure en manicure, onze voeten en handen werden gedaan vanuit een massagestoel dus onze spieren zijn helemaal los. Deze dag hebben we heel veel gekocht, fijne bezigheid op een zondag die eerst heel saai lijkt te zijn.

Weekend! I love the weekends in Sydney, ten eerste is het zoooo fijn dat ik uit kan slapen en gewoon vrij ben, maar dit is NL natuurlijk hetzelfde. Maar ook omdat er zo veel te doen is en zoveel feestjes zijn. Deze vrijdag zijn we in de sydney Tower geweest, een toren met een exclusief restaurant op een hoogte van 205 meter. Becky en ik besloten om een drankje te drinken, omdat we natuurlijk geen geld hebben om hier uitgebreid te dineren. Op weg ernaar toe konden we de toren niet vinden, er stond een goodlooking guy op een hoek van de straat, wij vroegen deze man de weg naar de tower. Hij antwoordde met “sorry maar ik kom niet van hier, ik weet het niet. Uiteindelijk vonden we de weg. Om binnen te komen worden je kleding en schoenen gecheckt, met slippers of gympen kom je niet binnen. In de lift voel je, je oren dichtgaan. Maar als je dan de lift uitstapt weet je niet wat je ziet. Het restaurant is rond en draait langzaam rond en het uitzicht is amezing! Becky nam een rode wijn van 12$ en ik een glaasje bubbels a’ 15$ zo’n 12 euro dit was het goedkoopste wat op de kaart stond. We namen er een bakje gekruid friet bij. Toen kwamen er twee mannen naast ons zitten, één daarvan was de man waaraan we de weg hadden gevraagd, dit was natuurlijk geen toeval, hij was ons was gevolgd met een vriend. Dit was nog niet het vervelendste. Even later werd hun bestelling gebracht op het moment Dat wij aan het genieten waren van ons glaasje en kleine goedkope hapje. Werd hun tafel gedekt met de meest dure etagère voorzien van verschillende soorten vis.. De jongens keken elkaar aan en begonnen een conversatie over wie zou beginnen met het eten van de vis, waarop ik zij “ik wil wel beginnen….” Hier moesten ze erg om lachen maar ik keek snel de andere kant op want ik voelde mij hoofd rood worden als de kreeft die boven op lag!. Wij konden niet stoppen met kijken naar deze luxe vis happening terwijl ons het water uit de mond liep!slurpten zij de oesters naar binnen. We hebben nog wat foto’s gemaakt van het uitzicht en hebben daarna nog zo’n half uur op het toilet doorgebracht omdat deze was voorzien van alleen maar spiegels! Het was een goed begin van het weekend.

Meer foto's, klik op foto's op de homepage, en er staan nu ook filmpjes bij video's

Reacties

Reacties

mirjam

Heeeej! Vanuit MĂĽnchen deze keer (Bram en ik zijn na de nare berichten van afgelopen week gisteren in de trein hierheen gestapt). Hebben jullie die mannen nog gesproken later? Wat een grappig verhaal weer! En wat heeeerlijk dat de weekends zo feestelijk en vakantie-achtig zijn! Heb je nog warmere kleding kunnen scoren? Een dik warm vest lijkt me na je verhaal geen overbodige luxe Hahaha!
Het grappige is dat die Sydney Tower zoals je hem beschrijft lijkt op wat we hier in Rotterdam hebben staan: de Euromast. Daar ben ik nog nooit geweest en jij zo te lezen ook niet! Daarvan schijnt het restaurant ook rond te draaien! Ik heb even gegoogled: die is 186 meter, dus Sydney wint ;>)
Kim hoe is het met de kindertjes? Klikt het nog steeds zo goed?
Dikke knuf, mIm

Kim

Hey Mirjam, Oh jeetje dan zijn jullie echt last minute vertrokken Fijn voor Didi, Pieter en Lu kan ik me voorstellen. Die Tower lijkt indd op de Euromast had ik niet aan gedacht, alles lijkt hier ook zo uniek! Die mannen hebben we even gesproken ja maar waren erg decadent aan het doen ;) Kun jij trouwens mijn Filmpjes bekijken, Lieke kon ze niet openen? Met de kinderen en fam gaat het goed, klikt nog steeds maar ik maak soms erg lange dagen! maar dat vind ik tot nu toe niet erg.
Dikke knuf voor iedereen daar, Ik denk aan jullie.

mirjam

nee lieverd ik kan alleen naar het filmpje van jou aan t autorijden zien. Bij de andere krijg ik de melding dat ik eerst toestemming moet hebben omdat het privéfilmpjes zijn.
Ik heb dat ook een tijd gehad op Utube. Ik heb de filmpjes eraf gehaald en het nog een keer geprobeerd. Andere mogelijkheid voor privé-delen geprobeerd. dat hielp geloof ik maar gedeeltelijk.
Maar misschien werkt het bij jou wel!

Linda en Hans

Hello Aussie girl !!

Aan al je geweldige (en uitgebreide) reisverslagen en dito foto's te zien, heb je het in het verre Australië helemaal naar je zin. Wat een avontuur he en wat heb je al veel gezien en gedaan. Je kunt wel een reisbureau beginnen straks haha. Fijn ook dat het met je vriendin / reismetgezel zo goed klikt. We volgen je weblog regelmatig en zijn trots op je meid. Stay cool he en we melden ons wel weer.
Dikke kus van ons uit far Doetinchem.

mIm

we want more!!!!, WE WANT MORE!!!!!!!! ;>) :>)))

Kim

Haha, is in de maak! xx

Paul, Josette & de kids

Wat zijn we vet jaloers! Hoe kun je het ons aandoen om al die lekkere verhalen te sturen en te verwachten dat wij onze nine-to-five boring-stories aan je terug mailen??? Nee, volgens mij heb je het onwijs naar je zin. Ik zie vooral heel veel stap foto's met travel-friends en hier en daar een toeristisch plaatje. Dus dat zit wel goed! Sydney is leuk he? Ik zou er ook wel kunnen wonen, dus als je nog een geschikte vrijstaande woning voor 5 pers. ziet, laat het ons maar weten. Begin ik gewoon een Australisch filiaal van mijn Kookkunsten-bedrijf! Want behalve BBQ kunnen ze vast nog wat culinaire kunsten van mij gebruiken.
He, hoe is het bij je Au-pair families. Ik hoop dat je er meer van bakt dan ik, want ik heb het maar 3 maanden uitgehouden. Nou ja, was ook pas 18 of zo en had absoluut geen gevoel voor kids. Dat is nu wel anders, ha ha! Heb alles volledig onder de duim (toch?)
Lijkt me best wel heavy, 2 families, allebei met andere regeltjes en gebruiken etc. Goed hoor. Maar lekker geld verdienen, want Azie is veel te mooi om er niet ontzettend van te genieten, straks!
Bij ons alles OK, behalve dat ik alweer 7 weken in de ziektewet thuis zit (overwerkt zeg maar) Maar langzaam verdwijnt de stress, en als het nou lekker weer wordt krijg ik er misschien nog wel een goed gevoel bij! De kids gaan lekker. Jill vroeg van de week zelfs of jij alweer terug was uit dat verre land.....!
Lief he.
He veel groetjes uit Errenum. P&J & co.

Kim

Hey lieve Paul Josette en kids! Wat leuk een berichtje van jullie, nou op het moment is het hier ook nine-to-five boring-story's het weer is slecht heel veel regen en weinig city tours. Maar verder is Sydney gaaf ja!
Kom maar hier heen, Hunters Hill waar ik werk is een prima buurt, passen jullie perfect:) en je kunt je hier uitleven w.b.t je kookkunsten, graag zelfs, heel veel fastfood hier of chinafood. Hopelijk doet de zon je goed en verdwijnt je stress! waar trouwens Australië ook een goed medicijn voor is, alles gaat hier op z,n.. als het regent helemaal dan voeren ze hier niks uit. Ze noemen het hier ook wel "het land van Dora" je moet eerst over een brug door een oerwoud etc.. om iets voor elkaar te krijgen.
Veel liefs! @jill ik ben over 290 nachtjes slapen terug:)

lidy

Hej schatten,wat vind ik dit nu weer een suprise om mee te mogen genieten van deze ontmoeting!! Ik voel mij ook nog altijd erg verbonden met jullie ,als huidige bewoners van ons vorige huis uit de callunastraat.Waar jij je jeugd hebt door gebracht,wat zal je genoten hebben Kim....van hun bericht.Dikke Kus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!