Van Australie naar Azie

Leven en werken in Sydney 5-05-2010

Het leven in Sydney 1-05-2010

Ik begin me al meer thuis te voelen in deze stad. Gelukkig want het idee hier nog minstens 7 maanden te wonen terwijl ik me hier niet prettig voel,zou niet cool zijn. Gister zijn we verhuisd vanuit het vreselijke hostel naar een geweldig appartement. Het is een jaren 30, woning denk ik. De buurt lijkt op het spijkerkwartier en op de hoek is een super gezellig café wat op café vrijdag lijkt, wat ook toevallig op de hoek zit. Voor de mensen die café vrijdag niet kennen. Het is een café in het spijkerkwartier waar ik graag kom. Anyway…Ik voel me hier thuis, de buurt bedoel ik…nou ja het café ook

Wink

Gister moest Becky werken en ik heb ons uit gecheckt in het Hostel. Ik ben de stad in gegaan. S’morgens had ik een afspraak om een woning te bekijken en het was dan aan mij om een keuze te maken uit 2 woningen. We hadden het appartement in Chippendale al bekeken en deze bezichtiging stond al geplant en we wilde kijken of dit appartement misschien nog beter was. Maar ik kreeg een sms dat de kamer al was vergeven. Dus de keuze was snel gemaakt. S’avonds zijn we verhuisd naar Chephert ST. in de suburb Chippendale. Het is nog geen tien minuten lopen van het centrum en CS. Er wonen nog 5 andere mensen in dit huis en iedereen is erg vriendelijk. 2 jongens uit Frankrijk waarvan 1 vandaag is vertrokken. 1 Italiaans meisje waar we de slaapkamer mee delen. En 1 man uit Japan. En een stel uit België en Australië maar ik heb hun nog niet ontmoet want ze zijn een week op vakantie. Onze eerste avond was meteen super, we hebben eerst thuis een feestje gehad en daarna in de stad Queensday gevierd. Van thuis had ik schmink in de Nederlandse vlag mee genomen en iedereen ging geschminkt!

Vandaag hebben we een begin gemaakt aan de grote schoonmaak, hard nodig in dit huis! Vandaag heb ik afgesproken in Hunters Hill met het gezin van Frederieke, waar ik morgen begin met werken.

Werken zondag 2-05-2010

Ik wist dat ik bus nummer 506 moest pakken naar Hunters Hill, 16:00 zou ik er zijn en ik vertrok 14:30 van huis. Ik ging ervan uit dat ik dan genoeg tijd had omdat we vlak bij CS wonen dacht ik daar de bus te kunnen pakken. Maar nee daar kwam geen bus 506. Niemand kon mij vertellen waar wel bus 506 komt. Ik ben de stad in gelopen en heb elke bus halte gecheckt. Elke bus die ik zag staan ben ik ingestapt en heb de buschauffeur gevraagd. Maar om de een of andere reden weten buschauffeurs hier niets. Ook zijn ze niet echt heel vriendelijk. Of ik werd zo snel mogelijk de bus uit ge bonjourt of ze zeggen geen taxichauffeur te zijn. Kortom het was stressen, en ik kon wel janken omdat je, je zo machteloos voelt als je iets niet weet en niemand je kan helpen en heel erg haast hebt. Ik ben de hele stad door gelopen en op het laatst moest ik rennen omdat het steeds later werd. Uit eindelijk om 16:00 had ik de bus gevonden. Half 5 was ik in Hunters Hill. Ik voelde me erg rot omdat ik te laat was op de eerste ontmoeting met de familie. De ontmoeting was in de speeltuin en ik heb kennis gemaakt met de kids, Koen, Jort en Claartje en uiteraard Frederieke en Geert-Jan. Het is een erg leuk gezin en de kids zijn super!Dinsdag was mijn eerste inwerkdag. Half 3 afgesproken met Sabrina (huidige aupair) we hebben eerst Jort van school gehaald. Ik moest een kopie van mijn paspoort laten maken. Toen zijn we Claartje op gaan halen. En kreeg ik te horen van Sabrina dat de kinderen van Cate Blanchett hier ook op school zitten J dus ik zal haar binnenkort tegen gaan komen. Daarna Claartje naar Jazz ballet gebracht en later Koen van de crèche gehaald. Zo ziet dus mijn Dinsdag eruit. Hoe mijn andere dagen eruit zien weet ik nog niet maar ik zal zo’n 40 uur per week gaan werken. Dit is veel maar ook wel nodig want het leven is hier erg duur en ik ben erg blij dat ik nu begin met werken omdat ik bijna aan het einde van mijn spaargeld ben….en na 6 weken vakantie wil ik wel weer een beetje regelmaat, party live is leuk maar niet voor lang!

Reacties

Reacties

mirjam

Wat bizar dat niemand je kon helpen met die bus; positieve kant van het verhaal is dat je ook dat probleem zelf weer hebt opgelost... tot nu toe lees ik nix anders: Kim redt zichzelf!! Geweldig!!
Fijn dat de eerste kennismaking met je gezin een goede ervaring was! En wel een beetje stom: ik ken de naam Kate Blanchett wel maar ik heb er geen beeld bij: doe haar maar de groeten van me H H H!!! (want bij mij zal ze ook geen beeld hebben en mijn naam kent ze beslist niet!)
Fijn dat je een leuk onderkomen hebt, maar is het echt de bedoeling dat je nu 7 maanden niet meer een eigen kamer en een privé-ruimte zult hebben. Respect als dat inderdaad zo is!
xxx

Kim

Hey Mirjam,
Ja stom he dat niemand mij wist te vertellen waar de bus dan wel kwam. Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
De naam Cate Blanchett zij mij ook niks hoor haha...
Ik denk dat ik hier niet heel lang zal wonen want de bushalte is best ver dus als ik iets beters tegen kom ga ik daarvoor. Ook hoop ik indd over een tijdje een kamer te kunnen krijgen met meer privacy.

xxx

Janny

Cate Blanckett speelt in 2010 in de film ROBIN HOOD van Ridley Scott in de rol van Marianne...ze is ook bekent in haar rol van russische spion Irina Spalko was in 2008 in de film INDIANA JONES en 't koninkrijk van 't kristallen hoofd enz.....ze is een australische actrice opgegroeid in Melbourne...zo dat was ie dan weer ! ! !

Kim

Hahahahhaahahaha google of wikipedia? xx

mirjam

ûhhhh... ook in Elisabeth toch (ik googlede inderdaad!!!!H H H H)

Janny

hahahahaha....wat dacht je?

mirjam

hihihi...

shimora

Lief

ik vind je verhalen echt helemaal super heerlijk om even te lezen voor t slapen gaan!!!

denk veel aan je en ben heel erg trots op je!!!

dikke knuffel

Tim en Jennifer

Heey kim,

Wat leuk om je verhalen te lezen, Mieke heeft het doorgestuurd!!! Wat balen zeg dat je op je eerste werkdag te laat was maar ja kan de beste overkomen in zo'n anders land. Zijn benieuwd hoe je andere dagen eruit zien! Leuk appartement heb je gevonden en lekker dichtbij alles! Leuk! Geniet ervan en werkse bij de familie!

Groetjes Tim en Jennifer.

Kim

Hai Tim en Jennifer,
Leuk dat ook jullie mijn verhalen hebben gelezen. Het was niet een echte eerste werkdag gelukkig maar een kennismaking want we hadden alleen mail contact gehad. Het bevalt tot nu toe erg goed om hier te wonen en te werken en het weer is gelukkig nog erg lekker.Hopelijk voor jullie ook snel lekker weer.
x Kim

Janny

Hi Poppie....Liedje en Jan zitten nu al weer een paar daagjes in Labarrére hebben mooi weer vandaag (zitten in de korte broeken) en hebben het verder leuk met oma en wim bij mij in Lille ook prima...moest vandaag en morgen werken en dan vrij leuke dingen met hun doen...las net dat het je nog steeds goed bevalt ...denken aan je en dikke knuf ook van oma...au revoir ma chérie

Ingrid en Piet

Hallo Kim, Zo fijn te horen dat het allemaal leuk is tot nog toe, en toch bijzonder he, dat je na een tijdje vakantie toch weer een beetje regelmaat zoekt, en iets nuttigs wil doen ?! Wij hopen dat de kinderen makkelijk zijn als fulltime surrogaat-moeder, en dat je kunt blijven genieten van het land, en het weer, want hier is het herfst !!(ps: mis je je familie, en vrienden niet erg ?) dikke xxssen ing en piet

kim

Hey Piet en Ingrid,
Ja een beetje regelmaat is wel lekker. Het werken bevalt tot nu toe er goed, heb het heel erg naar m,n zin.
Hoe gaat het met de optredens? veel leuke Cher optredens? Jammer dat het weer nog steeds niet echt lekker is in NL, in sydney wordt het frisser maar overdag schijnt nog steeds altijd de zon. Ik denk vaak aan thuis maar heimwee heb ik nog niet, maar dat zal vast nog wel komen tegen de tijd. Een jaar is lang maar ik merk ook dat de tijd erg snel voorbij gaat.
Ik hoop op snel zon bij jullie en een kus voor iedereen!!

Lidy en Jan

Hoi lieve schat,we zijn net terug van een dagje Bordeaux Solange op gehaald, en naar ikea geweest.We hadden goed weer,nog wel fris maar de zon scheen in ieder geval. Half Europa zit in een verkeerde atmosfeer,wees maar blij .... jij zit daar nog steeds goed met lekker weer.En elke dag is weer een avontuur voor je,fijn dat je het naar de zin hebt met de kinderen!! We bellen gauw weer!! Hele grote dikke kus!! Take care!! Van ons allen.

Mohamed

Beste Kim,

Alvorens ik in zal gaan op je verblijf in Sidney
Moet ik concluderen dat je een dappere meid bent.
Ik vind het knap en sterk van je , dat je naar de andere kant van de wereld bent af gereisd om te leven en te werken.

Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van jouw verhaal, het heeft mij enorm geinspireerd en geenthousiasmeerd om mij toekomst plannen voort te zetten. In september wil ik die kant op vliegen voor een maand en dan wil ik door azie reizen.

Hopelijk ben je nu een beetje wegwijs geworden en heb je al regelmaat gevonden.

Succes met je job en een fijn verblijf toegewenst

Groeten Mohamed
Student aan de Hogeschool van Amsterdam

Mohamed

mijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!