Van Australie naar Azie

Surfers Paradise en Byron Bay

Surfers Paradise 6-04-10

Mijn plan was om vanuit Brisbane naar Sydney te gaan, Ik zou ongeveer twee weken in Brisbane blijven. Maar Ik had het al snel gezien in Brisbane. Ik ben met een paar kamergenoten naar het museum geweest, de citybeach en wat gewinkeld. Mijn kamergenoot (Becky) ging s’morgens naar Surfers Paradise en ik besloot om mee te gaan. Na een uur in de trein en half uur in de bus kwamen we aan in Surfers Paradise. Vandaag merkte ik weer hoe zwaar mijn Backpack is en dat lange afstanden lopen niet te doen zijn, ik heb hier nog niet eens wat gekocht! Hij is zo zwaar dat ik hem bijna niet op m,n rug krijg. We moesten een stuk lopen naar het Hostel het was warm en ik kwam bijna niet vooruit. Misschien toch maar een grote koffer met wielen kopen.;) Het Hostel waar ik nu zit heet Surf & Sun, het strand is om de hoek. De sfeer is hier veel relaxter dan in Brisbane, we delen de kamer met twee Fransen en twee Engelsen, (Becky komt uit Schotland) De eerste dag hebben we wat over het strand gelopen en door de stad, s’avonds gekaart in het hostel en zijn we de stad in geweest.(zie de foto’s)

7-04-10

Vannacht was een korte nacht, om 4 uur in bed en 8 uur ging de wekker om te skypen met thuis, verder de hele dag op het strand gelegen, eindelijk bruin geworden!Morgen vertrekken we naar Byron Bay, dit is een kleinere plaats aan de kust richting het noorden. Ik denk dat ik daar een week blijf en dan vlieg ik naar Sydney. Ik ben erg benieuwd naar Baryon Bay, want iedereen zegt dat het er super is! Lisa en Manu die we in Brisbane ontmoet hebben, vertrekken ook naar Baryon Bay maar al heel vroeg. We hebben in Byron Bay weer afgesproken

Byron Bay 9-04-10

Na het uitchecken hebben we nog even aan het zwembad gelegen van het hostel, de bus ging pas om 14:00 en we moesten voor 10:00 de kamer uit.Na anderhalf uur in de bus waren we er. Ik heb geslapen maar ook veel naar buiten gekeken, ik wou dat ik naar links en rechts te gelijk kon kijken want het uitzicht was erg mooi! maar nog steeds geen kangaroos gezien. Hier in Byron Bay zijn veel dieren die ik nog nooit eerder heb gezien en waarvan ik de naam niet eens weet. Het hostel waar Manu (Italië) en Lisa(Zweden) zaten, was volgeboekt. Dus we moesten opzoek naar een ander hostel. Na lang lopen in de hitte met die zware tas op mijn rug vonden we eindelijk een hostel waar plek was (Backpackers Inn) hier konden we voor 1 nacht blijven! Helaas niet op de zelfde kamer maar we hadden onderdak jeuhhh. We hebben onze bedden opgemaakt, bij het inchecken krijg je je lakens en een kussensloop. Ik zag al snel dat dit een gemixte kamer was aan de mannenschoenen, ook zag ik een man wat heen en weer lopen, hij was al op leeftijd. Ik vroeg mezelf af of hij in dezelfde kamer sliep, Backy en ik keken elkaar vreemd aan en begonnen te lachen. Toen we klaar waren met onze bedden zijn we de stad in gegaan om te eten en later hebben we Manu en Lisa opgezocht en zijn met z,n allen uit gegaan. Twee uur waren we weer in het Hostel en kwam ik erachter dat ik de kamersleutel vergeten was, de receptie was dicht en iedereen sliep al. Hmm... dan maar op de deur kloppen. Na een paar keer kloppen ging de deur gelukkig open. Maar de persoon die de deur open deed was die arme oude man die midden in de nacht van bovenuit z,n stapelbed moest komen om voor mij de deur open te doen. Ik verontschuldigde me. Het was donker en de man was inmiddels weer terug in zijn bed. Toen ik mij stapelbed in wilde klimmen bleek er nergens een trapje te bekennen. Ik dacht hoe kom ik dit bed in en ik zag dat het bed van de man ook geen trapje had en dacht hoe is hij zo snel z,n bed gekomen? Aan de zijkanten was een stang dus via die stang kon ik mijzelf omhoog hijsen. De volgende ochtend moesten we onze spullen weer bij elkaar zoeken en opzoek naar een nieuw hostel. Bij de toeristinfo hebben ze ons aan het hostel geholpen waar we nu zijn. Het heet Main Beach. Het is kleiner, viezer, goedkoper maar het ligt wel centraler. Gelukkig slapen we nu in dezelfde kamer maar dan met nog 14 andere, gezellige boel dus. Ik verblijf hier een week en het internet is gratis en zal dus vaker online zijn… Dus allemaal, skypen, chatten, krabbelen en mailen!!!

Veel liefs uit Byron Bay!

Reacties

Reacties

Lieke

Hey Schatteke!

Ik ben zo blij dat je het ontzettend naar je zin hebt!
Ik vind het knap dat je dit allemaal kan zo die hostel's enzo! Ik zou het niet kunnen!
Ik probeer Skype zo af en toe eens, maar dan ben jij niet online. Waarschijnlijk door het tijdsverschil ;)
But I keep trying! ;)

Hier gaat verder alles goed! Rustige paasdagen gehad en verder niet zo veel belangrijk nieuws!

Enjoy!
Liefs van ons

mirjam

hahaha ik zit hardop te lachen over het nachtelijk avontuur! heb je nog wel lekker geslapen die nacht?
xxx

Lidy

Hoi lieverd......Hoe gaat het met je? Ben je al op weg naar Sydney.Op google ben je prominent aanwezig......wel grappig om te zien.Leuke foto,s heb je gestuurd,wat een prachtig land moet het zijn.Hier alles okê!! ik ga zo weer Nordic Walken.
Dikke kus!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!