Van Australie naar Azie

Eerste dagen in Brisbane

Eerste dagen in Brisbane. 1-03-2010

De vlucht van Taipei naar Brisbane was een stuk comfortabeler, bij het inchecken kon ik kiezen waar ik zat, want deze vlucht was niet volgeboekt. Ik had twee stoelen en dit keer wel een eigen tv, jammer genoeg dezelfde films als de vorige vlucht maar ik kon wel lekker liggen en ik heb gelukkig wat slaap ingehaald.

Bij aankomst in Australië was ik bang voor de strenge controle en hoopte dat alles oke was. Ik stond bij de balie om mijn paspoort te laten zien en ik schrok me rot omdat er van achter heel hard een hond tegen me aan sprong, gelukkig was hij al weg toen ik me omdraaide en zat er dus geen drugs in m,n tas ;) Vervolgens hebben ze niet eens naar m,n visum gevraagd of bankgegevens. Ik moest nog een keer langs een hond en toen kon ik doorlopen. Buiten voelde ik hoe warm en benauwd het was en hetbegon te regenen. Regenen?? het was toch altijd mooi weer in Ausrtralie!? Ik heb de trein gepakt naar het hostel, na een kwartier was ik er. Toen ik mijn backpack weer op mijn rug deed viel ik bijna voorover omdat de trein zo hard remde, mijn backpack vloog over me heen (dit moet er wel heel grappig uit hebben gezien) nu moest ik nog opzoek naar het hostel, het zou om de hoek van het station zijn maar ik kon het niet vinden. Het was zo warm en mijn tas was zo erg zwaar dat ik niet verder kon lopen. Ineens herkende ik de grote rode leters van de site. Ik vond het even spannend om in te checken met mijn wat basis engels maar het ging gemakkelijker dan ik had verwacht. Het ziet er hier prima uit, leuke mensen en vooral erg aardig. Ik zit op een kamer met twee meiden uit Duitsland, 2 uit Londen en twee uit Zwitserland, ik ben trouwens nog geen Nederlander tegengekomen hier in Australië. Dus goed voor mijn Engels. In de kamer zijn 4 stapelbedden. De eerste nacht lag ik bovenin omdat de onderste bezet waren. Nu heb ik een plek beneden en dat is veel beter. Het is schoner dan ik had verwacht, maar weinig plek voor mijn spullen.

Via de intercom in de kamer roepen ze om “hello motherfockers’’ en zeggen dan wat er te doen is en wat het eten is voor die avond, 4 dagen per week gratis..niet gek!. De tweede dag ben ik s’morgens met twee kamer genoten de stad in geweest het is een kwartiertje lopen. We hebben een boot trip gedaan over de rivier door Brisbane. Het was erg koud en niet heel bijzonder. Zie de foto’s.S’avonds hebben we een pub tour gedaan, langs vier kroegen waarvan ik er twee niet in mocht omdat ik geen ID mee had, weet dit dus voor de volgende keer.

Vandaag ben ik naar de city beach gegaan, dit is een aangelegd strand in het midden van het centrum. Een leuke plek om te zwemmen,zonnen en te chillen. De kust is een uur met de trein van hier dus fijn dat er zo’n city beach is.

Ik kwam er vanochtend achter dat ik geen oplader voor m,n telefoon mee heb omdat ik op weg naar Schiphol besloot m,n tel toch mee te nemen. Inmiddels is mijn batterij leeg. Toen deed mijn laptop het ook ineens niet meer.. Nu doet hij het weer pffff opgelucht. Zaterdag koop ik een mobiel met Australische simkaart. Vanavond was er een bqq maar ik was te laat, omdat ik in slaap gevallen was. Dit was dus een slechte derde dag…maar s’avonds eindelijk Nederlanders ontmoet uit Arnhem en Velp echt te toevallig. Ik was echt blij even Nederlands te kunnen praten, helaas waren zei minder spraakzaam.

Ik vind jullie reacties super en kijk er steeds naar uit om weer nieuwe verhaaltjes van jullie te lezen!

Liefs Kim.

Reacties

Reacties

Lidy

Hej schattie,

Heel gezellig voor je.....eindelijk ff Nederlands babbelen.
Ik ga zo eerst Nordic-Walken en ga dan verder met mijn verhaal!!! Het is vrijdagochtend 9.30 uur in Eemerich.
Kus Kus.

Ingrid en piet

Hallo die Kim, zo ver weg, wat zul je s'avonds moe zijn , van alle nieuwe indrukken ! Fijn dat je goed aangekomen bent, en nu dus voorlopig met 8 man op 1 kamer! het lijkt afghanistan wel! Nu dus de stad , en de mensen leren kennen, erg leuk dat we je zo kunnen volgen, en kunnen meeleven. Morgen moeten we optreden, ik zal je missen. Geniet ! liefs ingrid en piet

Lieke

Hey meis!

Wat leuk die nederlanders! Grappig weer dat ze ook nog eens uit de buurt komen!
En een beach op korte afstand...heerlijk! Geniet er maar goed van!
Gelukkig dat die honden 2 functies hebben... ze herkennen ook de "goede" personen! :)
Haha!!

Ik heb eigenlijk wel zin in een paasborrel morgen in 't gat van 't dak....ga je mee?! ;)
Dan hoef ik je niet te missen!...

Wijffie, enjoy! Fijne paasdagen!!!

Liefs van ons

Janny

Bonjour "poppie" hele dikke knuf van Maxence en Maéva en wat hééééééééérlijk je iedere keer te lezen.....oh my lord "quel con die hond " hihihi ....à bientôt voor je nieuwe verhaal.....

mirjam

H H: oplader vergeten... Kim en mobieltjes: die combi combineert niet zo met reizen H H H!
Wel bijzonder dat je Nederlanders tegenkomt die dan gewoon uit Arnhem en Velp komen: alsof Nederland niet groter is. Zijn t aardige mensen, en van jouw leeftijd?
Tot de volgende update met een warme dikke knuf!

nogmaals Mirjam

Beste Kimvolgers, hier een goeie gratis tip: als je het nog niet hebt, installeer dan skype op de computer. Vanmorgen zette ik na het opstaan mijn computer aan en liep in afwachting van het opstartproces naar de keuken voor een kop koffie. Ineens hoorde ik het bliepje van een chatbericht. Wie zou dat nou zijn? Ja hoor: Kimmie!!!
Hoewel ik het inmiddels toch gewend zou moeten zijn met een dochter in MĂĽnchen vond ik het toch weer een wonder: zij daar aan de andere kant van de wereld en ik samen aan de chat!!
Het allergrappigst: ik begon net aan mijn ontbijt en zij stond op het punt om naar een BBQ te gaan. H H H

Trudy

Hai Kim,
Hoe gaat het met je? Je zult ondertussen al wel een heleboel mensen ontmoet hebben. Het lijkt me zo,n fantastische ervaring!! Lekker gevoel van vrijheid. Ben benieuwd naar al je verhalen. 18 april gaan we Ruth op Tenerife bezoeken. zij heeft het ook heel erg naar de zin daar. ik heb je reismee adres aan haar doorgegeven. De zon schijnt hier ook vandaag, beetje bleek natuurlijk. maar het begin is er! Wij gaan straks even naar opa Wim, borreltje halen voor zijn verjaardag. Lieve schat. groeten van Fred en Rogier en ontzettend veel plezier. Wij volgen je! Trudy

Jan en Lidy

Hoi Kim...en hoe was de Aussi bbq.....toch geen kangaroovlees gegeten!!!!
Het is 2de paasdag en de zon schijnt,dus dat wordt fietsen straks.Het wintervet moet er weer af!!
Je vliegt volgende week naar Sydney....1200 km,dus daar ben je zo. Tot skyps!! Hele dikke knuf Paps en Mams.

Janny

Bonjour ma chérie...
Was eerste paasdag bij François-Xavier en Sandra ze wensen je allemaal veel succes..knuf van Sander Marina FX / Sandra / Maéva / Maxence / Miguel (broer van Sandra)....liefs uit Lille....

Janny

oh ja vergeten om je dit nog te zeggen, ik volg de "nieuwe afleveringen" van echte gooische meisjes weer....op internet biensûr en Pauline wil graag verhuizen naar Amsterdam...oh my lord ! ! ! !

Mies en Floor

Lieve Kim,

Super leuk om je zo te volgen! Wij proberen skype nog te installeren, kunnen we een keer gezellig kletsen!

Hier alles goed! Mies heeft vandaag alle ramen gelapt...kun je het je voorstellen!? Hij wordt een echte huisman...;) Floor heeft een baan per 1 juni in de regio, dus dan is het echt! We sturen snel eens wat foto's op!
Geniet van alle leuke en fijne dingen daar. Blijf mooie verhalen schrijven en wij genieten een beetje met je mee!
Take care.

Liefs M&F

shimpy

Schattie

echt super leuk om alles te lezen en je foto´s te bekijken!
nice nice dat je ned tegen bent gekomen nog uit de buurt ook!!! echt super!
enne waar hang je nu uit

geniet er van meis voor je het weet ben je weet in ned hahahaha

dikke kusssss

Margje

Dag lieve kim,

Zo leuk om al je verhalen te lezen. Ik kijk iedere dag of er weer iets nieuws te lezen is. Ik moet erg om je lachen, echte kim dingen die doet! Vind t echt super gaaf wat je allemaal doet en zoals Loek zegt: ze is al helemaal gewend!!!


Hier verder niet zoveel nieuws, nog twee weekjes we werken en lekker een weekje vakantie voordat ik aan mijn nieuwe baan begin.

Oh ja Johanneke is al helemaal gesetteld in je huisjes. Je weet niet wat je ziet als je nu zijn thuiskomen. Alles super schoon en alles wit geverfd. Voelde even raar om in je huisje te zijn terwijl je er niet was!

Heel veel plezier en geniet heel,... en hou ons op de hoogte! Kijk weer uit naar je volgende verhalen.

Dikke kus

mirjam

Die foto aan t hoofd van deze pagina; zoooo hilarisch grappig: dat woordje "exit" in spiegelbeeld aan de linkerkant van de foto! waar heb je deze gemaakt, Kim? Eerlijk gezegd prefereer ik de foto die je eerst had met jou in de voorgrond en de haven er achter: die was zo lekker licht en... jij stond er op! dikke knuf vanuit munchen

Lidy

Vanuit onze [Satteliet ] bedacht. ik........ zo kan ik natuurlijk ook Mi en Di en Pi en lu bereiken!!!
Dieuwertje heel veel succes bij de geboorte van jullie dochterje,en hoop op een voorspoedig verloop!!!!! Groet ook aan Pieter ...en een knuf voor Luna Sue.
Liefs lidy

mirjam

Heeej Lieve Li ;))
wat lief van je! Zolang er geen bloeding optreedt zal het waarschijnlijk allemaal goed gaan. Ook al wordt het een keizersnede. Maar het is net een bom... hij kan elk moment barsten en dan zijn de gevolgen niet te overzien... of eigenlijk wel, maar daar wil je niet aan denken!
We houden je op de hoogte!
Gelukkig is Munchen een stuk dichterbij dan Sydney!
Dikke knuf,mIm

mirjam

omdat de kans op een bloeding ineens groter werd, is Gilles op 9 juli geboren. 5 weken prematuur, dus klein en nog niet helemaal rijp. Maar moeder en dochter doen t geweldig sprak de trotse moeder/oma!!!

Lidy

Hoi familie........gefeliciteerd met de geboorte van Gilles!!!! dochter,kleindochter en zusje van Luna Su.
Na een zeer verhitte voetbal avond ,en uiteindelijk geen wereldkampioen worden!!>>. Is dit natuurlijk wel de hoofdprijs, een gezonde dochter.
Heel veel geluk met haar!!!

Liefs Lidy en Jan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!