Van Australie naar Azie

Made in Taiwan

Made in Taiwan

Dan zit je in het vliegtuig het moment is daar en je hebt afscheid genomen van vrienden, vriendinnen ouders,broer en schoonzus met veel tranen. pff heel vreemd voelde het en ik liep met knikkende knieën richting paspoortcontrole. Er is nog niet echt een besef dat ik jullie allemaal over een jaar pas weer zie. Als ik tijdens de vlucht aan het afscheid dacht kreeg ik weer tranen in mijn ogen.

De eerste vlucht Amsterdam – Bangkok, ging ergsnel. Na drie films en 1 Sudoko waren we al bijna in Bangkok. Geen tijd gehad om te slapen, binnen een uur kwamen ze al eten brengen, rond 23:00 dacht ik, ik ga even pitten maar daar gingen de lampen al weer aan en kwamen ze ontbijt brengen…dus dan maar weer eten.

In Bangkok moest ik het vliegtuig uit, maar ik vond het niet erg om even te lopen en wat van het vliegveld van Bangkok te zien. Veel tijd was er niet, na een uur moest ik weer inchecken.

13:30 locale tijd was ik in Taipei. Hier stond een tussenstop van 10 uur op het reisshema. Toen ik op het vliegveld rondliep dacht ik al snel hoe ik de tijd uit ging zitten, Ik voelde me echtalleen want de paar niet Aziatische mensen die in het vliegtuig zaten hadden allemaal Bangkok als eindbestemming. Nu ben ik hier op het hele vliegveld de enige zonder spleet ogen, meer dan dat is er ook niet echt te zien of te doen. Bij aankomst in Taipei, kwamen er een paar kinderen voor me staan en bogen allemaal hun hoofd naar mij toe en gaven mij daarna een hand, ‘’From Japan’’ zei 1 van de jongens . Dit was een bijzondere ervaring ik bleek een attractie te zijn.

Ik besloot al gauw niet langer op het vliegveld te blijven en ben opzoek gegaan hoe ik naar het centrum van Taipei kon komen, dit bleek een uur met de bus te zijn. Inmiddels was het rond 14:00 en 23:00 ging mijn volgende vlucht pas dus ik had de tijd om de bus te nemen.

Na ruim een uur in een bus kwam ik aan in het centrum. Ik heb m,n ogen uitgekeken alles was zo groot maar ik voelde mij niet klein tussen al die kleine mensen.. Het was warm en de lucht was er verschrikkelijk.Ik ben naar Mac Donalds gegaan in de hoop even op internette kunnen om het thuisfront te laten weten dat ik veilig op mijn eerste bestemming aan was gekomen maar ook om de stank van deze stad even te ontvluchten.

Toen ben ik maar wat rond gelopen door de stad en weer terug richting bus, de terug weg duurde langer i.v.m. de avond spits. Het was inmiddels donker en alles was verlicht, Taipei leek wel een grote kermis! De busschauffeur bleef maar rochelen en door het raampje naar buiten spugen dit schijnt hier heel normaal te zijn maar ik vond het heel erg ranzig. Ondanks dat ben ik toch even in slaap gevallen(ik lag boven op mijn tassen;)

Help waar is mijn visum??? Echt weer iets voor kim (zal Lieke zeggen)

Een half uur voor ik moest inchecken in Taipei kwam ik erachter dat ik mijn visum niet meer had. Waarschijnlijk heb ik hem niet terug gekregen bij de laatste paspoort controle. Zonder visum zou ik Australië niet in kunnen komen dus snel opzoek naar iemand die mij kon helpen, bij een balie hebben ze gebeld naar de paspoortchek maar niets gevonden. Ik vroeg of ik ergens kon printen want hij zat ook in mijn mailbox. Toen werd ik overal heen gestuurd maar niemand kon mij helpen. Uiteindelijk bij een balie wilde een meisje mij helpen ze heeft m’n mailbox geopend ik mijn wachtwoord in getypt hangend over de balie,en ja daar kwam de visum uit de printer jeuhhhhh wat was ik blij? Ik heb haar wel 20 x bedankt.

Volgende verhaal is vanuit Brisbane. Veel liefs Kim..

Reacties

Reacties

Dieuw!

Aaaa... zo moeilijk voor te stellen; jij alleen in zo'n grote vreemde stad! En toen we in Madrid waren kon je niet eens bedenken waar we vandaan gekomen waren als we op stap waren. En nu heb je zelfs de bus terug gevonden in Taipe!!
Ik ben steeds maar 1 ding! TROTS op je!!!!
Stoer wijf!
KUS

mirjam

Lang leve mailboxen, (werkend) internet en printers!!! (en aardige baliemedewerksters! ;>))

Lang leve Kim!

Jan en Lidy

Hej Grote Schat van ons...en wij dachten ze is natuurlijk erg vermoeid van de reis!!!En toen belde Janny.....er was al een reis verhaal,dus we vlogen naar onze [werkende computer].Wat een story....ik zat gelijk met m,n hoofd in Bali[zelfde visum verhaal]alleen ik moest een nieuwe kopen.Superwife.... maar dat was je natuurlijk al .Hopelijk is het op Airport Brisbane goed gegaan.En heb je een beetje kunnen uit rusten,we zijn natuurlijk benieuwd hoe het Hostel is? Pas goed op je zelf,en een dikke kussssssssssssss.Hier alles okê!!

Lieke

Schatteke!!!
Lig met de laptop in bed aandachtig je verhalen te lezen...
Lag er helemaal van in een deuk! ;)
Geweldig weer van je visum... That's really you my dear!
Leuk dat je al wat meiden om je heen hebt! Oefen maar lekker voor je engels... laat dat duits maar zitten! ;)

Ik vind 't fijn te horen dat alles goed met je gaat!
Als jij maar niet met " spleet-ogen" terug komt van al die indrukken daar! Haha!
Take care!

Kus kus!

Margje

He lieve vriendin. Ik kreeg op mijn werk gelijk al je mailtjes doorgestuurd van Loek. Erg leuk om te lezen. Ik denk vaak aan, en dan vraag ik me af wat je aan het doen bent! Gelukkig ben je veilig aangekomen. Je laptop bevalt me prima. En... heb je Brisbane al onveilig gemaakt??!!

En lieve Kim, ik vind het zo gaaf dat je deze reis maakt en ben echt super trots op je en weet zeker dat je de tijd van je leven gaat hebben! Maak maar ook lekker veel nieuwe vrienden, als je ons maar niet vergeet, hahaha.

Tot snel maar weer
Love You!!!

Floortje

He Kimmmm,

Leuk je reisverslag te lezen!! Wat kan je stressen als dat je overkomt. Dan is het even het einde van de wereld....
Ik zou zeggen: Geniet geniet en nog eens geniet en natuurlijk niet te vergeten, besef!! Jij maakt dit mee en wij mogen een beetje meegenieten. Super.
Knuffels en kussies

Hans en Mieke

Hoi Kim,

Wat was het spannend allemaal, de reis en alles wat erbij kwam.
Wij vinden het leuk om jou te volgen met jouw reisverslag.
Groetjes en kijk goed uit.
Hans en Mieke

Ans Croonen

Ik ben een vriendin van Liedy en woon in Stokkum. Ik vind het een geweldige uitdaging dat je dit onderneemt. Ik zou het ook wel willen. Maar time en money en age.
Groetjes en heel plezier

Oma en Wim

Wij hebben natuurlijk jouw ook gevolgt,en willen uiteraardt reageren.......via onze laptop!!
Wat fijn dat het goed met je gaat,en wat een onderneming allemaal!!!
Wat zijn we trots op je,wat zul je een hoop indrukken op doen.Heb je al aardige mensen ontmoet,en is Brisbane een gezellige stad.Lieve schat heel veel kusjes van Oma en Wim.....en een dikke knuffel.

Trees en Teun

Lieve Kim... we denken de hele week aan je, en zijn erg trots .......en ook een beetje jaloers!!!!We komen ook hoor.... hebben we net besloten.Heel veel liefs en avonturen van ons.Tot de volgende keer!!!

j.h.gerritsen@upcmail.nl

Hoi hoi lieve Kim !

Australia will never be the same with your arrival. You are the topgirl in Aussie-land. Crocodile Dundee al gezien haha ! Geniet, watch your steps en we wensen je een fantastische tijd. gaat helemaal lukken he !!
Dikke kus van Linda en Hans. (zullen je blog bijhouden, hier allles goed)

mirjam

kimmie volgens mij moet jij even naar omroepgelderland.nl gaan en het nieuws van vandaag (28 mei) kijken. In het item over de plofkraak is jouw excollega aan het woord!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!